Zaman Yönetimi: Verimliliğin Anahtarı

zaman yönetimi



Modern yaşam klasik yaşama göre çok daha tempolu ilerliyor ve insanlar zamanın yetmediğinden ötürü hayıflanıyorlar. Günlük hayatımızdaki işlerimiz, görev ve sorumluluklarımız arasında kaybolmamak zamanı daha verimli bir şekilde yönetebilmek herkesin ihtiyaç duyduğu bir şey. Zamanınızdan tasarruf yapıp vaktinizi daha verimli kullanabilmek için basit ama çok faydasını görebileceğiniz bir kaç ipucu sizlerle paylaşacağım. Bu ipucuları dikkate alarak sizde zamanınızdan tasarruf edebilirsiniz.


1. Önceliklerinizi Belirleyin


İnsanların işleri güçleri var. Hayatlarını idame ettirebilmek için haftanın belirli günleri çalışmak zorundalar. Her gün yapılması gerek çok fazla iş olabilir. Bu yüzen her işe zamanında yetişemeyebilirsiniz. Bu yüzden en önemli işlerinize öncelik vermeniz gerekmektedir. Yapılması gereken en önemli üç ya da dört işinizi belirlemek zamanınızı daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır. Öncelikli olan işlerinizi belirlemek gereksiz olan işlerle zaman harcamanızı kaybetmenizi önceleyecektir.


2. Zaman Blokları Oluşturun


Bir işi daha hızlı ve verimli yapmak istiyorsanız bu işe odaklanmanız gerekmektedir. Derin bir odak oluşturmak için zaman dilimlerini kullanın. Yani vaktinizi bölerek çalışmalısınız. Örneğin bir iş için 2 saatlik bir zaman ayırın ve o süre boyunca sadece o işle meşgul olun. Telefonunuzu sessize alın ve o süre boyunca sosyal medya hesaplarınıza bağlanmayın. Yapacağınız iş için sessiz bir ortam gerekiyorsa bunu mutlaka temin edin.


3. “Hayır” Demeyi Öğrenin


Başka insanların zamanınızı boşa götürmeye müsaade etmeyin. İnsanların her talebine evet demek zorunda değilsiniz. Eğer insanların talepleri sizin önemli işlerinizi yapmaya engel olmuyorsa makul ölçülerde taleplerini değerlendirebilirsiniz. Aksi takdirde vaktinizden tasarruf sağlayamazsınız. İnsanları kırmayacak bir şekilde kibarca hayır demeyi öğrenin ve onları geri çevirin. 


4. Mola Vermeyi İhmal Etmeyin


Sürekli çalışırsanız kesinlikle sıkılırsınız. Sıkılmanız durumunda ise üretkenliğiniz düşer ve hatta yapacağınız işten tümden vazgeçebilirsiniz. Bu yüzden kısa süreli molalar verin. Her mola verdiğinizde zihninizi toparlar ve dinlendirmiş olursunuz. Verdiğiniz moladan sonra daha verimli çalışmaya başlarsınız. Pomodoro diye bir teknik var; 25 dakika çalışıp 5 dakika mola vererek hem yaptığınız işten sıkılmazsınız hem de daha üretken ve aktif olursunuz.


5. Teknolojiyi Akıllıca Kullanın


Zamanınızı iyi yönetmek istiyorsanız kesinlikle teknolojiden faydalanmanız gerekiyor. Bir takım program ve uygulamalar bu konuda sizlere fazlasıyla yardımcı olabilir. Planlayıcı uygulamalar, hatırlatıcılar ve takvim uygulamalarını kullanarak işinizi daha iyi zamanlayabilirsiniz. Ayrıca yapacağınız işi internet ortamında daha iyi nasıl yapıldığına bakabilirsiniz. Sizin bilmediğiniz ve başkalarının bildiğini bir çok işe yarar bilgi olabilir. 


Sonuç


Zamanınızdan tasarruf edebilmek için kesinlikle planlı olmanız gerekiyor. Plansız çalışarak daha başarılı olan görülmedi. Boş vakitlerinizi sosyal medyalarda harcamak yerine daha iyi değerlendirebilirsiniz. Daha iyi beceriler kazanmak size zamandan tasarruf imkanı sağlayabilir. Örneğin işiniz gereği sürekli doküman oluşturduğunuzu düşünelim. Bu durumda klavye de yazı yazma hızınız yüksek olursa işinizi çok kısa zamanda bitirebilirsiniz. Bu yüzden boş vakitlerinizde işinizi hızlı bitirebilecek yöntemler geliştirmeyi unutmayın.

Yorum yaparken diğer kullanıcıları kırmamaya ve hakaret etmemeye özen gösterin

Yorum Gönder

Yorum yaparken diğer kullanıcıları kırmamaya ve hakaret etmemeye özen gösterin

Yorumlar (0)

Daha yeni Daha eski